Welcome to Sphynxlair! Connect with Sphynx owners & enthusiasts around the world!

Miracles...

Silke

V.I.P Lairian
V.I.P Lairian
Joined
Aug 21, 2015
Messages
2,039
Likes
3,038
Points
338
IMG_6475_sm.jpg

IMG_6476_sm.jpg

IMG_6477_sm.jpg

They aren't friends yet, but they seem to start tolerating being near each other.
Or rather, Pixie is going where Jez is and doesn't immediately try to clobber her.
These pics were taken this morning. (Never mind the dirty window, that's the last on the list of my "Things to do" atm lol)
Pixie took off shortly after, but Jez just stayed where she was the entire time.
(Jez does jump on Pixie when she's asleep under a blanket tho, and there's much growling and hissing from Pixie, who doesn't like that at ALL... lol.)

Tonight was a big ear cleaning session -- with help from Dave, who is staying here for a bit -- and tomorrow we go to the vet to get the chips registered and get the kitties put on the register there. (And to make sure he's up to date with Jez's herpes, in case we have an emergency.)

We're getting there. Slowly.
 

Bailey21

Senior Lairian
Senior Lairian
Joined
Jan 8, 2018
Messages
608
Likes
1,117
Points
188
So sweet! This makes me warm and fuzzy inside. Hopefully they will become friends sooner than later :love:
 

Toa and Ross

Gold Lairian
Notable Member
Joined
Jan 23, 2015
Messages
19,513
Likes
15,986
Points
643
Seems like moving to a new home brought the girls together! Makes me very happy. Finally all your efford is being rewarded:)
 

Silke

V.I.P Lairian
V.I.P Lairian
Joined
Aug 21, 2015
Messages
2,039
Likes
3,038
Points
338
Yeah, there is definitely less fighting. :)
Having the whole house to run around in and get away from each other, plus not having the "Shit the cat got out" panic, but instead they can come outside if they want to... definitely makes a huge difference.
Everyone was very unhappy this morning when I loaded the kitties in the car to go to the vet (who is BRILLIANT btw!) and then very happy again when we got home and they realized we weren't moving house (LOL).
All three were scanned, paperwork filled out, and passports copied for the chip registration.
I asked the vet to take a look at Jez (who is having a bit of an outbreak atm, but I got it under control) and brought her meds with me, in case they use something different. He approved of all of them and told me to continue at least another week. (Which I was going to do anyway, but it's nice to have confirmation that it's the right thing to do.)
I asked, and they scan HCM!!! So that'll be done too some time in the future, as none of them were ever scanned.
He also said they have an eye specialist, and it would be a good idea to book an appointment for Jez, just to make sure there's nothing else going on with her eye, but to leave it until her current course of ointments and tablets is done.
Apparently there is a sphynx breeder nearby, so they aren't the first ones he's seen -- always a bonus. :)

So yeah, back home now, everyone is already camped out in their favorite spots. :)
 

Zab

V.I.P Lairian
V.I.P Lairian
Joined
Feb 26, 2015
Messages
2,115
Likes
3,508
Points
318
Patience and love is the trick! Fingers crossed they'll be snuggling in no time...
 
Top